http://www.GraffitiGen.com/ - Graffiti Creator
http://www.GraffitiGen.com/ - Graffiti Creator Mercedes E-klasa - Volkswagen
   

Volkswagen

Dobrodošli na moj blog... Touareg V6 je njemacko auto to ti je ko VW=Volkswagen. Volkswgen ima ju vise varianta Touareg V10 naprimer: 3,0 TDI on ti imar 4 ventili ami nije to ekonomicno auto 6,7 litera na 1 kilometara.

10.08.2006.

Mercedes E-klasa

Ovaj tekst će biti dug, nažalost mercedesovih fanova koji misle da je Mercedes bezgrešan, a na radost potencijalnih kupaca, jer kada se radi o ovom automobilu na dosta stvari se treba obratiti posebna požnja.

Dizajn i unutrašnjost

W210, kada se pojavio 1995 godine izazvao je dosta kontraverzi. Bio je tipično mercedesovski konzervativan, ali sa netipična 4 «oka» naprijed. Farovi su razdvojeni, te je na glavnom faru na vrhu integrisan žmigavac. Ovaj dizajn je izazvao podjeljeno mišljenje, međutim ispostavilo se da je Mercedes opet uradio pravu stvar, te su se svi brzo navikli na “okonju”. Posebno konzervativniji kupci, na koje Mercedes uvjek računa. Zadnji kraj je lijep, te vrlo profinjen, te kao i cjelo auto ostavlja dojam skupoće. Naravno, kada ga ugledate uvjek ostavlja dojam masivnosti i čvrstoće. Unutrašnje uređenje je tipično mercedesovsko za to doba, a neki kažu da je to zadnji pravi Mercedes. Oblik konzole je vrlo uredan, te neki to zovu dizajn «sjekirom» ili kućna komoda u automobilu, jer sve ostavlja dojam kućne atmosfere. Na instrumet tabli vlada veliki brzinomjer, manji obrtomjer, te pokazivač temperature rashladne tekućine, pokazivač stanja goriva, te zavisno od modela mjerač pritiska ulja, pokazivač trenutne potrošnje, temperature ulja. Središnja konzola se sastoji od kasetofona ili CD-a, te klima uređaja. Na vratima su komande za namještanje sjedišta (ako ima opciju za električno namještanje), te pored mjenjača komande za stakla. Model od 2001 dolazi sa blago redizajniranim instrumentima, te središnjom konzolom na kojoj može biti ekran sa TV/Navigacijom. Prostora ima napretek, posebno naprijed, dok nazad nadmašuje svog glavnog konkurenta seriju 5, ali je ipak tu skučeniji nego Audi A6! Sjedišta su tipična mercedesova, ali ovaj put nude više bočnog držanja nego prethodna serija W124! Ne treba posebno naglašavati da je sve to izuzetno precizno sklopljeno, te da uvjek ostavlja dojam skupoće! Međutim, središnja konzola je izvor ogromnih problema! Tu jednostavno od elektronike ništa ne štima. Najmanje problema ima osnovna verzija, ustvari uopće nema problema. Ako je u pitanju kasteofon i klima uređaj sve to funkcioniše kako treba. Međutim, skuplje verzije sa TV/navigacijom su izuzetno problematične, te BOSCH i u novoj E-klasi W211 taj problem nije rješio. Tu malo šta radi kako treba, te CD/TV/Navigacija obično brzo kapitulira. Ako možete živjeti bez ovog uređaja, preporučuujemo Vam da kupite E-klasu sa običnim kasetofonom, te poslije stavite TV/navigaciju nekog renomiranog proizvođača (Clarion, Alpina, Kenwood, Pioneer) koji su obično kvalitetniji od prvih ugradnji u bilo koji automobil!

Karoserija i ovjes

Kao što se i očekivalo, Mercedes je ponudio izuzetno masivnu karoseriju, međutim osnovna verzija (E200) je na vagu donosila samo 1370 kg. Malo za toliki automobil, jer osnovna verzija E200 je dolazila sa klima uređajem, a dosta manja Vectra B ima 1365 kg u osnovnoj verziji. Tada se niko nije zapitkivao što je to tako, i svi su hvalili Mercedes da je uspio smanjiti kilažu, jer BMW serije 5 je bio 100 kg teži u osnovnoj verziji. Međutim, Mercedes je štedio na pogrešnim mjestima, konkretno na ZAŠTITI OD HRĐE! Jednostavno, Audi, BMW, Volvo i ostali iz te klase imaju i do 30% više zaštite na limu! To se pokazalo nakon 5-6 godina u vidu smeđe materije koja se zove hrđa i koja je za par dana u Njemačkoj srušila mit o Mercedesu. Jednostavno, neki mehaničar u Njemačkoj je skidajući tapacirung vozačevih vrata ispod zatekao kompletna zahrđala vrata, međutim to je bio slučaj i sa ostalim vratima na tom mercedesu! Nakon što su to novinari objavili, najednom su se počeli javljati vlasnici koji su tvrdili da W210 ne hrđa samo na vratima, nego i na unutrašnjosti pragova kao i krakovima. To boli, posebno ako npr. date za automobil oko 100.000 KM. Tada su novinari počeli rasklapati E-klase te su ustanovili da ništa to nije slučajno, te da je Mercedes zakazao u zaštiti karoserije. Naravno, Mercedes je sve to negirao, jer u ovom slučaju se auta ne mogu zovnuti na servis o trošku tvornice, ali nekima su ipak zamjenjena vrata. Međutim, ostao je problem pragova i krakova, kao i hvatišta prednjih osovina. To je već bila sramota, te su se neki pitali da li je Mercedes namjerno dobro zaštitio vanjski lim, dok je ispod sve cvjetalo od hrđe? Izgleda da jeste, stoga ako kupujete ovu E klasu, dobro otvorite oči! Ovdje izuzetak nije ni redizajnirana serija iz 2000/2001 godine!

Ovjes E klase je tipično mercedesovski udoban! Naprijed Vas čekaju tipična poprečna ramena od čelika, a nazad set poprečnih i uzdužnih ramena. Sve je to vrlo udobno na cesti, ali zaboravite preciznost kao kod serije 5. Upravljač je vrlo lagan, te nekada se osjeti da ne prenosi dovoljno informacija sa ceste. Auto vrlo dobro leži, te su granice vrlo visoko! Naravno, zadnja vuča, te ne baš povoljan odnos težine između dvije osovine (60:40% u korist prednje osovine) traži pažljivost, posebno kod V8 motora. Inače nekih izuzetno velikih problema na ovjesu nema, ali za Mercedes su tipična velika trošenja zadnjih selen blokova. Naprijed se rijetko javljaju, ali iznadprosječna trošenja se javljaju na prednjim stabilizatorima koji su poddimenzionirani!

Mercedes je i ovaj put ponudio 4-MATIC verziju (4X4), koja nije toliko napredna kao kod Audija A6, ali sasvim solidno obavlja svoj posao, ali i inače ne baš eksplozivan Mercedes još više usporava (ne odnosi se na V8 modele). Zanimljiva stvar vezana za ovaj model sa 4Matic sistemom je bila i vožnja istog, npr. po snijegu. Tada su se test vozači žalili na preveliko uplitanje elektronike, jer u nekim oštrim krivinama elektronika je kočila automobil gotovo do potpunog zaustavljanja, čak i kad je vozač pritiskao puni gas. Pa se postavljalo pitanje, ko tu koga vozi?!

Motori

U početku Mercedes je ponudio izbor od 95 KS (E220 D) pa sve do 354 KS (55 AMG). Kasnije je proširivao svoju paletu motora sa common-rail dieselima, te kompresorskim benzincima.

Prvi u ponudi bio je E200 sa 136 KS i 190 Nm pri 3.700 o/min. Koliko god Vam se činilo da su to pristojne brojke, varate se! Ovaj motor je toliko anemičan da je to sramota. Pored toga što je motor anemičan, Mercedes je ponudio izuzetno loš ručni mjenjač koji je uz to i dugo proračunat. Potrošnju u gradu nećete spustiti ispod 13 litara čak i da ste čarobnjak, dok na otvorenoj cesti nekako možete proći sa 8.5 litara. Ubrzanje do 100.km/h je po tvorničkim podacima 11.8 sec, naravno ako mjenjač surađuje. Krajnja brzina je 205 km/h, ali za to Vam treba dobar komad auto puta! Tu je u početku bio i E230 sa 150 KS te 220 Nm, ali je brzo puvučen. Inače taj motor je bolje rješenje od motora od 2000 ccm, ali i traži više goriva. Krajnja brzina E 230 je 210 km/h.

Sljedeći benzinski motor po snazi bio je V6 sa 2.4 litre zapremine u modelu E240 (taj motor je zamjenio E230). Snaga je 170 KS i 225 Nm pri 3.000 o/min. Potrošnja je prema tvorničkim podacima u gradu 14.8 litara, ali u praksi realno može niže, te u dosta situacija je štedljiviji od E200. Inače, ovo je tipični V6 motor, te Vas ne može posebno impresionirati. Ubrzanje do 100 km/h je 9.6 sec, a krajnja brzina 223 km/h. Sljedeći E280 je prvo dolazio sa R6 motorom (redni šestocilindraš) 2.8 litara zapremine te 193 KS i 280 Nm pri 3.000 o/min. Izuzetno je miran u radu, te dosta brz. Ubrzanje do 100 km/h je trajalo 9.0 sec uz krajnju brzinu od 228 km/h. Obično, E280 ćete naći sa automatskim mjenjačem, koji je ruku na srce daleko bolji izbor kod jačih modela. Gradska potrošnja se kreće oko 14 litara, dok vani može proći sa 9 litara. Njega je brzo nasljedio V6 motor sa 2.8 litara zapremine te 204 KS i 270 Nm pri 3.000 o/min. Ovaj motor ima tri ventila po cilindru (kao i 2.4 V6) dok R6 2.8 ima 4 ventila po cilindru. Ubrzanje do 100 km/h je 8.8 sec, a krajnja brzina 230 km/h. Ovaj model je otprilike štedljiviji 1 litru goriva od modela sa R6 motorom, ali je zbog V konfiguracije motora malo nemirniji u radu, te manje eksplozivno oslobađa snagu.

Sljedeći model u ponudi je bio E230 kompresor, sa 193 KS i 280 nNm pri vrlo niskih 2.500 o/min. Realno, od benzinaca ovo je najsretnije rješenje. Potrošnja je malo veća od modela E240, ali je niža od oba modela E280, te su performanse čak bolje od modela E280. Ubrzanje do 100 km/h je 8.6 sec, a krajnja brzina 234 km/h. Naravno i ovaj model se nudi sa automatskim mjenjačem, kod kojeg su performanse malo lošije.

Naredni model u ponudi, E320 serijski je dolazio sa automatskim mjenjačem. Imao je 224 KS i 315 Nm pri 3.100 o/min, te je do 100 km/h ubrzavao za 7.5 sec, a krajnja brzina je iznosila 235 km/h. Taj model već nudi pristojnu dinamičnost i eksplozivnost. Potrošnja je ipak povelika, te ispod 16 litara u gradu nema teorije. I ovo je V6 motor sa tri ventila po cilindru.

Uz oznaku E420 je dolazio V8 sa 275 KS te 400 Nm pri 3.900 o/min. Naravno, ne trebate sumnjati u performanse ovog motora. Ipak, ovaj model je ubrzo zamjenjen sa modelom E430 sa 279 KS i 400 Nm pri 3.000 o/min. Ovaj V8 je praktično V6 sa dodatna dva cilindra, iako su V8 motori ovdje daleko bolji, te su uskladu sa konkurencijom. E430 ubrzava do 100 km/h za 6.6 sec, a krajnja brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. Automatski mjenjač je serijski, jer Mercedes jednostvno tada nije imao ručni mjenjač koji može izdržati preko 300-350 Nm obrtnog momenta! Možda je to i bolje, s obzirom koliko su ručni mjenjači problematični kod rukovanja. Još jedan razlog za to je što je Mercedes tada donosio najbolju automatiku, koja je izuzetno mirno radila, te vrlo ugodno prebacivala! Kako se radi o V8 motoru, od modela E430 se ne može očekivati neka štedljivost, ali u nekim situacijama potrošnja se približava E320. U gradu troši oko 17 litara, dok vani najniža potrošnja može biti i 8.5 litara, ali to je već vožnja konstantno brzinom od 90-100 km/h! V8 motor koji sljedi iza E430 bio je vrhunski E55 AMG. To je top model E klase, te je pogonjen 5.5 litarskim V8 sa 354 KS i 530 Nm pri 3.000 o/min. Ovdje su 354 KS dorađene od AMG-a, te vraški vuku, tako E klasi do 100 km/h treba 5.7 sec, a top speed je elektronski ograničen na 250 km/h. Potrošnja? U gradu rjetko ispod 20 litara, vani oko 10 kod normalne vožnje, ako je to moguće u ovom slučaju! Ovaj model je trebao biti izravna konkurencija BMW-ovom M5, međutim sve je ostalo na papiru. Pored toga što je Mercedes imao malo slabiji motor, najviše mu je nedostajalo beskompromsinosti BMW-a, te se ovdje radi ipak o udobnoj ali vrlo brzoj limuzini. U slučaju da ste vozili 540i ili M5, teško bi se navikli poslije na E55. Jednostavno, on sve to obavlja daleko tiše i vrlo udobno. Naravno, 99% automobila će biti posramljeno performansama ovog modela, ali ako tražite brutalnost, to ovdje ne stanuje!

U redizajniranom modelu iz 2000/2001 godine promjenjeni su ručni mjenjači i osnovni model. Tako osnova više nije bio E200 sa 136 KS, nego E200 Kompresor sa 163 KS i ručnim mjenjačem sa 6 brzina. To je napredak od 7 milja u odnosu na stari osnovni model. Prvo, 163 KS sasvim solidno vuku, te do 100 km/h trebaju 9.7 sec, a krajnja brzina je 222 km/h. Potrošnja je sasvim solidna, te se u gradu kreće oko 12 litara, a vani minimalna može dostići i 6.9 litara. Obrtni moment je 230 Nm pri 2.500 o/min, te nudi zavidnu elastičnost. Mjenjač u ovom modelu također ima svojih bubica, ali je dosta bolji od starog! E240, E280 su ostali neizmjenjenih snaga, ali su i oni dobili 6-brzinski ručni mjenjač, te se potrošnja dosta smanjila, a performanse poboljšale. Tako E240 do 100 km/h treba 9.3 sec, a krajnja brzina je 229 km/h, dok E280 do 100 km/h treba 8.9 sec uz krajnju brzinu od 230 km/h. E320 je i dalje serijski dolazio sa automatskim mjenjačem, koji je za redizajnirani model još bolje dorađen! E430 je doživio kao i E55 samo blagu promjenu na automatskom mjenjaču.

Dieseli su ono što svaki pravi ljubitelj Mercedesa želi. Uvjek je bilo nepisano pravilo da ako se kupuje diesel, kupuje se Mercedes. A ako se kupuje benzin, kupuje se BMW! To se promjenilo zadnjih 10-tak godina i usljed sve veće konkurencije Mercedes je dobro osjetio «na grbači» šta znači konkurencija. Na početku prodaje ponudio je prvo klasične diesele E220 D, E250D, E300 te E300TD. Onaj ko kupi E220 D sam je sebi kriv. Taj motor raspolaže sa 95 KS i mizernih, ako ne i jadnih 150 Nm pri “benzinskih” 3.100 o/min. Ovaj model «ubrzava» do 100 km/h za 18 sec (Zastava 101 je ubrzavala do 100 km/h za 17.0 sec) te je krajnja brzina teoretskih 180 km/h. Još k tome, prosječna potrošnja se kreće oko 8 litara! Drugi u ponudi kratko vrijeme je bio petocilindrični E250 sa 105 KS, ali nije dugo bio u ponudi, te se realno neisplati kupiti jer se i njegova potrošnja kreće oko 8 litara. E 300 nije imao turbinu, ali je raspolagao sa 136 KS koji baš nisu temperamentni, a niti štedljivi. Potrošnja u prosjeku zna dostići i 9 litara. Sličan motor samo sa turbinom, model E300 TD imao je 177 KS i 330 Nm pri samo 1.600 o/min. Ovdje već postoji itekakav temperament. Dolazio je serijski sa automatskim mjenjačem, te je do 100 km/h ubrzavao za 9 sekundi a krajnja brzina je bila 214 km/h. E300 TD je vrlo elastičan, ali prosječna potrošnja od 9 litara je ipak primjerenija dieselima iz 80-tih godina sa 6 cilindara. Ubrzo se pojavio model E290 sa direktnim ubrizgavanjem i 129 KS, te 300 Nm pri 1.800 o/min. Do 100 km/h joj treba 11.9 sec a krajnja brzina je 200 km/h. Ovdje se radi o petocilindričnom motoru koji je s obzirom na izravno ubrizgavanje izuzetno miran u radu, dok ga obrtni moment od 300 Nm čini vrlo elastičnim. Prosječna potrošnja je između 7 i 7.5 litara, što je s obzirom na obujam motora od 2.900 ccm izuzetno dobro. Ovaj motor je ono što konzervativni mercedesovi kupci hoće, te je ubjedljivo najbolji izbor, jer nije pretrpan izuzetno osjetljivom elektronikom koja se primjenjuje na kasnije uvedenim CDI motorima. Tačnije, 1998 su uvedeni CDI motori u modele E200 i E220 CDI. Snage su 105 i 125 KS, te 250 i 300 Nm pri 2.000 o /min. Izuzetno su štedljivi, te im se prosječna potrošnja kreće oko 6.5 litara, međutim stalni su izvor problema. Upravljačka elektronika je izuzetno osjetljiva, dok su turbo punjači stalni izvor kvarova. Bez obzira što su dinamični, 4-cilindrične CDI motore treba izbjegavati. Kada se pojavio redizajnirani model, dobio je prerađene CDI 4-cilind. motore, te je E200 CDI imao 116 KS i 250 Nm pri samo 1.400 o/min, te E220 CDI sa 143 KS i 315 Nm pri 1.800 o/min. Glavna prerada je VGT punjač (Variable Geometry Turbine - Turbo punjač promjenjive geometrije). Ipak, isti problemi su ostali. Osim što su punjači neravnomjerno punili zbog grešaka u elektronici, kod ovih se dešavalo da totalno kapituliraju. Kod dizela, novi 5 cilindrični CDI je daleko bolji izbor. E270 CDI sa 2.700 ccm i 170 KS, te vrlo dobrih 370 Nm pri samo 1.800 o/min čine ga izuzetno elastičnim. K tome moguće ga je dobiti sa koliko-toliko dobrim ručnim mjenjačem sa 6 brzina, ili fenomenalnim automatskim. 9.3 sekunde to 100 km/h te izuzetno dobrih 220 km/h i potrošnja od realno niskih 7-7.5 litara, pretvara E270 CDI u najbolji izbor. Ovaj motor nije imao problema sa turbo punjačem, ali na elektronici i dalje ima grešaka, ali nije toliko izraženo kao na 4-cilindričnim modelima. Kome su performanse važne neka dobro razmisli o kupovini modela E320 CDI sa 197 KS i 500 Nm. 197 KS u motoru od 3.200 ccm nije neko sveto slovo, međutim 500 Nm obrtnog momenta čini čuda. Ako vozite benzinac E320, nemojte se iznenaditi u slučaju da Vas E320 CDI doslovno rasturi na auto-putu, a za to je kriv obrtni moment, koji je veći nego u E430 V8 modelu! Motor je redni šestocilindraš, te radi izuzetno mirno, tako da kada dostigne radnu temperaturu s pravom se možete pitati da li je to diesel! Prosječna potrošnja je oko 8.5-9 litara, ali je to s obzirom na snagu i performanse izuzetno dobro. Krajnja brzina je 230 km/h a ubrzanje do 100 km/h traje 8.4 sekunde!

Ostali kvarovi

Poludjeli upravljački sistemi motora, turbine, hrđa, sve to baca sjenu na E klasu W210, ali na žalost ima još, i to vrlo opasnih kvarova. Mercedes je vrlo inovativna firma (prvi su primjenili ABS, Zračne jastuke) te i u ovoj E klasi su se pojavili neki sistemi koji su tada prvi put ugledali svjetlo dana. Najpoznatiji je BAS sistem (Break Assist System – Sistem pomoći pri kočenju). On je funkcionisao tako da senzor primjeti koliko Vi panično pritisnete papučicu kočnice. Inžinjeri i statističari mercedesa došli su do zaključka da ljudi kada treba najjače zakočiti to urade, ali onda počnu popuštati papučicu te produže zaustavni put za nekih 30-40%! Naravno, to je vrlo opasno, te su oni napravili BAS koji kada «primjeti» da Vi panično stišćete papučicu, preuzme kontrolu od Vas te je stisne do kraja, sve dok Vi ne pustite skroz papučicu. Super ideja, nema šta! Međutim, tada su problemi se pojavili, vrlo brzo nakon uvođenja u serijsku proizvodnju, došla su pisma TUV-u gdje se prijavljivalo bezrazložno kočenje iz sve snage. Nekoliko slučajeva je bilo na auto-putu pri brzinama većim od 200 km/h, a nekoliko slučajeva je bilo pri preticanju. Normalno, to je za vozača strava i užas! Mercedes je reagovao, ali i nakon toga javljali su se problemi. Savjet: Izbjegavajte modele sa BAS uređajem! Pored BAS sistema, svi modeli W210 imaju ogromnih problema sa zračnim jastucima. Tu je bilo svega i svačeg. Od Amerike do Hrvatske prijavljivali su se slučajevi bespotrebnih otvaranja, te u slučaju udesa zatajenja frontalnih zračnih jastuka. Mercedes je mjenjao senzore i upravljačku elektroniku, ali da li je baš primjerak koji Vi kupujete bio u servisu, znaćete ako ima naljepnicu na vratima ili u servisnoj knjižici!

Zaključak

U ovoj klasi automobila vlada ogroman rivalitet između BMW-a i Mercedesa. Naravno, tu se 1997 uključio i Audi koji je “pucao” na BMW. Ipak, ispostavilo se da je Audi oteo više kupaca Mercedesu nego BMW-u. Jednostavno, Mercedes E klasa W210 je ispodprosječan automobil. Opel Omega B ima prijavljenih manje kvarova od ove “mecke”, a uopće ne hrđa! Svidjelo se to nekome ili ne, ovaj automobil je problem, pogotovo modeli E200 CDI i E220 CDI. Nažalost, nakon više od 2 godine na tržištu i novi model E klase - W211 pokazuje puno slabosti, kao i predprošla C klasa koja je isto hrđala. To pokazuje se da ovo nisu izolovani slučajevi, nego loša praksa Mercedesa!

PREPORUČUJEMO benzinci: E230 Kompressor, E 240, E 200 Kompressor, E430 i E55
dieseli: E 290TD, E 270 CDI, E 320 CDI

IZBJEGAVAJTE benzinci: E 200, E 230, E 420
dieseli: E 220 D, E 250 D, E 300 D, E 300 TD, E 200 CDI, E 220 CDI

Volkswagen
<< 08/2006 >>
nedponutosricetpetsub
0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Cool Blogovi!

best music from bryan adams and oasis

Napomena!
Molim vas ostavljajte komentare!

Napomena!

Brojač posjeta
43066

Powered by Blogger.ba



Cursors